Prodej firmy
Vlastní prodej se skládá z následujících kroků:
Analýza cílových skupin pro oslovení
Před tím, než se pustíme do prodeje společnosti, je nutné si uvědomit, jaké typy kupujících existují, kde je najít a jaká mají očekávání.
VícePlán prodeje společnosti
Stejně jako u každého projektu, úspěch prodeje společnosti vyžaduje plán, kde jsou zohledněny různé faktory a opatření.
VícePrezentace společnosti
Úspěch nebo neúspěch plánovaného prodeje společnosti závisí do značné míry na prezentaci obchodovatelné společnosti.
VíceOcenění společnosti a odsouhlasení kupní ceny
Největší výzvou pro prodávajícího i kupujícího je vzájemná dohoda a shoda na přijatelné kupní ceně. Této hodnotě se lze přiblížit, pokud se bude vycházet z předpokladu, že se jedná o firmu generující zisky.
VíceZákladní úvahy a poznámky k nabídce společnosti
Nabídka společnosti by měla obsahovat navrhovanou prodejní cenu, jakož i další podstatné aspekty a podmínky transakce.
VíceMarketingové postupy při prodeji společnosti
Ve fázi marketingu se často rozhoduje o osudu prodeje společnosti.
VíceProdejní postupy a informace od kupujících
Po profesionální přípravě, jak je popsáno výše, vznikne seznam potenciálních zájemců.
VícePrvní kontakt mezi prodávajícím a kupujícím
U počáteční diskuse jde především o to, aby se prodávající a kupující vzájemně poznali, představili sebe i své společnosti, zkoumají společné cíle a rámcové podmínky a odpovídají vzájemně na otázky.
VíceVyjednávání mezi prodávajícím a kupujícím
I když byl výsledek první schůzky se zájemcem o koupi kladný, není to ještě v žádném případě zárukou konečné dohody a následného uzavření kupní smlouvy.
VíceLOI – Letter of Intent
Jakmile bude dosaženo dohody (shody) ve všech základních bodech prodeje nebo účasti ve společnosti, mělo by to být zaznamenáno v dokumentu - Letter of Intent (LOI) – který je vhodné uzavřít před další fází Due Diligence (hloubkové kontroly) a následné koupě podniku.
VíceDue Diligence
Due Diligence lze volně přeložit jako hloubková kontrola. Slouží k tomu, aby budoucí kupující co možná nejvíce pochopil fungování businessu prodávajícího a získal tak potvrzení dosud poskytnutých informací.
VíceZakotvení záruky prodávajícího
V obchodních transakcích hrají komplexní záruky pro kupujícího důležitou roli.
Více