Jak na vytvoření objednávky odborného posudku

Oceňování firem může být složitý proces, ale díky naší online aplikaci jej zvládnete snadno a efektivně. V tomto průvodci vás krok za krokem provedeme celým procesem, od vytvoření objednávky až po získání detailního odborného posudku hodnoty vaší firmy.

Naším cílem je poskytnout vám jednoduchou a přehlednou aplikaci, které vám umožní získat přesné a spolehlivé výsledky v co nejkratším čase.

Obsah

1. Vytvoření objednávky

1.1. Výběr firmy

Jako první krok je potřeba dohledat firmu, kterou chcete ocenit. K tomu budete potřebovat IČO a znát hlavní činnost podnikání.

Data o firmě načítáme přímo z rejstříku ekonomických subjektů, takže pro vás předvybereme i relevantní CZ-NACE kódy. To vám usnadní výběr hlavní činnosti a zjednoduší celý proces.

1.2. Výběr produktu pomocí průvodce

Pomocí několika otázek s výběrem možných odpovědí Vám pomůžeme vybrat ten správný produkt pro Vaši aktuální potřebu. Jakmile se dostanete k produktu, který potřebujete, stačí jej vybrat (kliknout na tlačítko Vybrat) a zahájíte tím tak objednávku.

1.3. Kontaktní údaje

Pro fakturaci a komunikaci nad odborným posudkem budeme potřebovat Vaše kontaktní údaje (jméno, email a telefon).

Po odeslání objednávky Vám vytvoříme účet a přihlásíme Vás, aby bylo možné nahrát potřebné poklady.

Pokud preferujete klasický způsob přihlašování, můžete si heslo vytvořit v rámci správy účtu po přihlášení nebo pomocí formuláře pro obnovu hesla.

Následně se můžete přihlašovat buď pomocí hesla, nebo dál využívat přihlašovací odkazy.

1.4. Specifikace ocenění

1.4.1. Datum ocenění

Ocenění se vytváří vždy k určitému datu. Umíme nejen celé roky, ale jakýkoliv den, který potřebujete.

  • Pokud se jedná o dědické řízení, je to den úmrtí.
  • Pro rozvodové řízení je to datum nabytí právní moci rozsudku o rozvodu.
  • Pro komplexní ocenění a minimální hodnotu je to obvykle 31. 12. daného roku, nebo jakýkoliv jiný den, ke kterému máte k dispozici výkazy.

1.4.2. Počet let výkazů

Pokud se jedná o alespoň více jak 5 let starou firmu, budete mít na výběr počet let, které chcete zahrnout do podkladů. Jedná se konkrétně o výběr mezi 3 a 5 let. Čím delší období, tím přesnější hodnota firmy.

U firmy mladší 3 let není tato možnost k dispozici.

1.4.3. Podíl k ocenění

Můžete určit, jak velký podíl je potřeba ocenit. Výchozí hodnota je 100% (celá firma). Hodnoty je možné zadávat v % nebo ve zlomcích.

1.5. Fakturační údaje

V dalším kroku si můžete zvolit, zda chcete fakturu zaslat na oceňovanou firmu, nebo na jiné fakturační údaje.

Pro zjednodušení je možné údaje předvyplnit pomocí zadání IČO.

1.6. Souhrn objednávky

Jako poslední krok v objednávce Vám zobrazíme její přehled. Je zde také možné znovolit typ platby:

  • bankovní převod
  • platební brána GoPay (platba kartou, Apple Pay a Google Pay)

Pokud máte k dispozici promo (slevový) kód, je možné jej zde uplatnit.

Po kontrole můžete objednávku odeslat.

2. Dodání podkladů pro vypracování odborného posudku

2.1. Nahrání účetních výkazů v XML/PDF

Pro co nejpřesnější ocenění potřebujeme znát hospodářské výsledky firmy za posledních 5 let před datem ocenění. Výkazy můžete nahrát ve formátu XML, které se používá pro odesílání účetních výkazů na Finanční správu přes portál Moje Daně

Většina moderních účetních systémů umožňuje export těchto XML souborů, a proto jsme pro vás připravili stránku s podrobnými informacemi, jak na to.

Pokud přístup k výkazům ve formátu XML nemáte, můžete využít také klasické PDF soubory.

2.2. Doplňující údaje

Jsou údaje, které z účetních výkazů nevyčteme. Abychom mohli vypočítat hodnotu Vaší firmy co nejpřesněji, je potřeba je v tomto kroku doplnit.

2.3. Rating

V případě, že byl vybrán produkt s ratingem, je možné vyplnit krátký dotazník, podle kterého vám rating připravíme. Nejenom že se dozvíte více o firmě, ale díky těmto údajům jsme schopni lépe stanovit hodnotu firmy.

2.4. Odeslání ocenění ke zpracování

Pokud již máte všechny potřebné kroky hotové, je možné odeslat podklady ke zpracování pomocí tlačítka Odeslat podklady ke kontrole a zpracování.

3. Kontrola podkladů

V této části se podíváme, zda jsou poklady v pořádku. Zda sedí aktiva/pasiva a další náležitosti výkazů.

Pokud je vše v pořádku, pustíme se do zpracování odborného posudku. V opačném případě Vás budeme informovat s žádostí o doplnění.

4. Zpracování odborného posudku

Jakmile jsou podklady v pořádku, náš specialista na oceňování podniků začne pracovat na vašem odborném posudku.

Podle zvoleného produktu obdržíte výsledný odborný posudek během 1 až 3 pracovních dnů.

Naše odborné posudky jsou elektronicky podepsány, což umožňuje komukoliv ověřit, že dokument pochází od nás a nebyl nijak upravován. Pro podpisy využíváme certifikáty od PostSignum. Podepsaný dokument si můžete ověřit pomocí bezplatné aplikace Adobe Acrobat Reader.

5. Konzultace

Pokud máte zájem o více informací ohledně našich odborných posudků, nabízíme zlevněnou hodinovou sazbu (dle aktuálního ceníku). U Komplexního ocenění podniku navíc získáte 30 minut konzultací zdarma jako součást ceny.


Potřebujete odborný posudek hodnoty firmy?

S námi nemusíte čekat měsíce, ani týdny na odborný posudek!

Vyberte si jeden z našich produktů a vytvořte objednávku v rámci našeho průvodce a získejte oborný posudek v řádu několika pracovních dnů!

Průvodce výběrem produktu a vytvoření objednávky Ceník produktů