Kupní proces
Ocenění podniku
Znát hodnotu a silně argumentovat
Pokud plánujete koupit firmu, musíte znát její hodnotu. Nicméně většina majitelů má o hodnotě své firmy nereálné představy. Pochopitelně je jejich pohled často ovlivněn úsilím, které investovali v průběhu let do své společnosti. My hodnotíme podniky podle standardních metod, neutrálně a realisticky. S výsledkem ocenění budete mít ve vyjednávání o ceně optimální argumenty a tím ochráníte své zájmy.
Obchodní koncepce
Definování cílů a řízení rozvoje
Pracujeme s vámi na vašich obchodních cílech. Jakmile jsou konkrétně zformulovány, můžeme je zhmotnit do podoby finančního plánu (Rozvaha, Výkaz zisků a ztráty, Cash-Flow). Pomocí těchto údajů lze v budoucnu vyhodnotit skutečný stav s plánem (projekcí). To vám umožní určit případný nežádoucí vývoj a v rané fázi přijmout protiopatření. Jedná se o součást finančního controllingu. S profesionálním plánováním podpoříte své podnikání a přesvědčíte potenciální investory.
Firemní plánování
Individuální vyhledávání, zmírňování rizik
Pro firmy vstupující na trh snižujeme riziko již na počátku. Hledáme společnost, která vám bude vyhovovat. Spolupracujeme s vámi ve věcech financování. Na požádání vám pomůžeme s řízením společnosti i po jejím nákupu.
Financování
Získání kapitálu a podpor podnikání
Při koupi podniku byste měli mít vlastní prostředky minimálně ve výši 15 – 20 % sumy investice. Zbývající finanční prostředky jsou většinou kryty z úvěru. Poradíme vám s možnostmi financování, a zda by dávala účast investora smysl. Prověříme, zda jsou k dispozici např. dotační tituly a zprostředkujeme vám kontakty na dotační agentury.
Due Diligence
Zkontrolujeme rizika, provedeme analýzu silných a slabých stránek
Due Diligence slouží zájemci o koupi podniku ohodnotit potenciál a rizika na základě relevantních dat. Pomůžeme vám s našimi právními a daňovými poradci v celém procesu Due Diligence, to znamená, že prozkoumáme seznam požadavků a informací, které mají být kompletní a ohodnotí silné a slabé stránky firmy.
Moderování
Citlivé vyjednávání, uzavření prodeje
Moderujeme kupní jednání a zastupujeme vaše zájmy. Díky zkušenostem a odborné přípravě, vytvoříme prostředí důvěry mezi vámi a vaším partnerem. Praxe ukazuje, že se nepodaří dokončit kupní jednání bez moderátora kvůli nedorozumění v průběhu jednání. Moderované jednání vede častěji k úspěšnému závěru.
Kupní smlouva a daňové právo
Tvorba smluv
Přenechte smluvní a daňové angažmá profesionálům. Zkušení advokáti, účetní a auditoři zajistí, že při prodeji podniku budou dohodnuté podmínky zakotveny ve smlouvách. Jinak riskujete, že chyby v režimu převodu mohou značně zkomplikovat celou transakci. V nejhorším případě mohou i ohrozit zrušení celé transakce. Tyto služby poskytují naši obchodní partneři.
Po nákupu
Firemní management / Controlling
Definovat cíle, řídit procesy
Jako vlastník firmy, můžete definovat obchodní cíle a navrhnout procesy řízení. Cotrolling shromažďuje a zkoumá údaje nezbytné pro analýzu, porovnává předpoklady plánu s dosaženými hodnotami. Výsledkem jsou doporučení s cílem dosažení plánovaných hodnot. Zavedeme kontrolní systém ve vašem podnikání, takže budete mít vždy přístup k informacím, které potřebujete pro včasné obchodní rozhodnutí.
Dočasný management
Najmout experty, zajistit úspěch
Pokud ještě nemáte vhodné manažery pro období bezprostředně po koupi firmy, rádi vás spojíme s našimi partnery, kteří byli a jsou úspěšní jako externí manažeři.
Firemní plánování
Individuální vyhledávání, zmírňování rizik
Pro firmy vstupující na trh snižujeme riziko již na počátku. Hledáme společnost, která vám bude vyhovovat. Spolupracujeme s vámi ve věcech financování. Na požádání vám pomůžeme s řízením společnosti po jejím nákupu.
Zaměstnanci
Péče o zaměstnance, zachování Know-How
Pokud koupíte společnost, jsou zaměstnanci jedním z nejcennějších majetků. Důležité jsou témata jejich personálního rozvoje, přeřazování na jinou činnost, propouštění, nábor nebo outplacement. Téma lidských zdrojů zabere hodně času a bývá nezbytná i podpora externích HR-specialistů. Spolupracujeme s odborníky, kteří vás podpoří i v personálních otázkách.
Marketing
Posílení prodeje, získání zákazníků
Při našich analýzách se často setkáváme s nedostatky v prodeji. Například je to závislost na jediném zákazníkovi. Rádi vás seznámíme s odborníky, kteří zavádějí moderní marketingové a prodejní nástroje a pomohou vám se získáváním nových zákazníků.